5.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
2

Travelbird en omgaan met een klacht

Gepubliceerd op 18 november 2011 door Stephanie.

Leuk iedere dag een deal maar wanneer de deal alles behalve een goede deal te zijn, geven ze geen oplossing.

Ik had een voucher gekocht voor een bezoek Zwaluwhoeve en een overnachting bij een hotel in Harderwijk.
Het hotel was goed maar wij hebben een zeer slechte ervaring met de Zwaluwhoeve gehad*
Al met al hebben wij behoorlijk wat geld uit gegeven (voucher van 60pp en bus/treinvervoer (33pp) van Haarlem/Amsterdam naar Harderwijk, etc)

Hoewel dit om het Zwaluwhoeve gaat, is de deal via Travelbird gekocht dus wilde ik toch ook bij hen een klacht indienen.
We zijn helemaal (wij wonen in Haarlem/Amsterdam) naar Harderwijk gegaan om te ontspannen. En eigenlijk was het compleet zonde van ons geld aangezien we 2 uur in de Zwaluwhoeve geweest en Harderwijk ook niet echt een plek is waar wij (twee jonge meiden) heen zouden gaan als we een citytrip zouden doen, maar waar wij wel - muv de 2uur in de sauna - hebben moeten verblijven aangezien een dagje heerlijk ontspannen in de sauna er niet in zat.
Het enige wat ik op mijn klacht van Travelbird terugkreeg was:
''Bedankt voor uw mail.
Wat vervelend dat het verblijf in de zwaluwhoeve niet zo is gelopen als gewenst. Ik snap dat het erg vervelend en niet erg ontspannen is als er gevochten moet worden om een plaatsje in de sauna.
Wij hebben over de kwaliteit van de zwaluwhoeve geen klachten gehad.
Veel mensen zijn geïnteresseerd in een bezoek. Het is dan ook een erg populair en bekend wellnessresort.
Helaas kunnen wij niet van te voren weten hoeveel mensen de zwaluwhoeve op een dag zullen bezoeken.
Desalniettemin vind ik het erg jammer dat u dit moest meemaken en hoop ik dat u in de toekomst meer ontspannen saunabezoekjes zult beleven.''

Ik vind dit een onbegrijpelijke reactie. Wanneer je de google recencies leest, zie je dat er veel meer mensen zijn die niet met plezier terugkijken op een dagje Zwaluwhoeve. Ze krijgen zelfs een 1,5 van de 5 sterren.
Dat er mensen geïnteresseerd zijn in een bezoek, snap ik ook wel. Dat waren mijn zus en ik ook, juist omdat het een populair en bekend wellnessresort is. Maar wanneer je in een rij moet staan om een sauna in te kunnen komen, continu rondjes moet lopen in de hoop om een plekje te vinden, vervolgens max 15cm van onbekende (naakte) mensen moet zitten, meerdere mensen klagen over dat het zo druk is, is dat alles behalve ontspannen en fijn.
En dan met zo'n reactie komen, vind ik ronduit slecht! Ze gaan mee in mijn gevoel maar met een oplossing of tegemoetkoming komen ze niet. Ik vind dit zo slecht van Travelbird, ik heb er gewoon geen woorden voor.
Als alles prima verloopt dan is travelbird vast heel leuk maar wanneer ze zo met klachten omgaan kun je zo'n maatschappij gewoon niet meer serieus nemen. Ik zal dan ook nooit meer wat van ze kopen en het ook zeer zeker afraden.

*=Toen wij rond 12 uur aankwamen was het al verschrikkelijk druk in de (meerdere) kleedruimtes, wij moesten ons in drukke kleedklamer omkleden (en wanneer iedereen zijn kleding aan het uittrekken is, is dat zeer onprettig omdat je ook niet tegen mensen wil aanstoten) en er waren al 4 mensen (2 aparte stelletjes) die zich weer aan het aankleden waren omdat het binnen zo druk was. Mijn zus en ik zeiden nog tegen elkaar dat het vast wel mee zou vallen en dat die mensen een te hoge verwachting hadden. Helaas kwamen we er al snel achter dat die mensen gelijk hadden. Alle sauna's zaten bomvol, we hebben uiteindelijk met veel moeite (en meerdere rondjes te hebben gelopen op zoek naar een sauna met plek) 2 keer een sauna kunnen bezoeken (waarbij we ons nog moesten haasten om naar binnen te gaan omdat uiteraard meerdere mensen graag een sauna wilde ingaan). Daarbij konden we niet eens kiezen in welke sauna we wilden gaan ivm de drukte (alle andere sauna's zaten steeds vol en ook daar stonden mensen voor de deur te wachten). En echt ontspannen liggen was er al helemaal niet bij, want er was alleen maar plek om te zitten en constant kwamen er mensen kijken of ze er wel of niet bij konden. En als ze dan zagen dat er nog een klein plekje was dan zaten ze in je 'personal space' (men zat serieus met max 15cm van je vandaan), en begrijpelijk dat plekje pakt want anders kom je echt voor niks, maar ontspannen en erg fijn voel je je er niet.
Binnen twee uur hadden we het complex alweer verlaten! En dat terwijl we toch 60pp hadden betaald voor deze deal plus dan ook nog eens de kosten voor het openbare vervoer van Haarlem/Amsterdam naar Harderwijk (€33,32 pp) en waarbij een enkele reis 2,5 uur duurde. (Niet erg als het een ontspannen weekend was geweest maar wanneer het resort zo erg tegenvalt dan is het al met al zo zonde van je tijd en geld)
Natuurlijk is het in het weekeinde drukker dan door de weeks, ook wij zijn regelmatig in het weekend naar de sauna geweest (we zijn immers fervente saunagangers) maar dit sloeg echt alles.
NB toen wij het complex verlieten, stonden er 3 volle rijen stonden met mensen die
Nog naar binnen mochten.

Pluspunten
  • Leuk dat ze iedere dag een nieuwe deal hebben.
Minpunten
  • Wanneer de deal alles behalve een goede deal te zijn, geven ze niet thuis en schrijven ze je af met een lullige email.
Aan te bevelen

Nee, heb altijd reclame voor ze gemaakt maar nooit meer