1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Nooit bestellen je krijgt niks ze liegen alleen maar

Gepubliceerd op 2 januari 2023 door CS123.

1 dec besloten om bij mijn vroeger vertrouwd adresje weer een abo af te sluiten. Ook omdat op de site stond dat t toestel wat ik graag wilde (iPhone 14 Pro Max 128GB) op voorraad bleek. Er stond bij dat t bij akkoord de volgende dag in huis zou zijn. Natuurlijk toch even contact opgenomen met de (toen nog) vriendelijke klantenservice (KC). En ja hoor hij was op voorraad. Kon 1 a 2 werkdagen duren. Nou mooi. Gelijk in de ochtend geregeld en binnen no-time had ik akkoord voor mn verlenging icm toestel. Alles was in de ochtend al geregeld dus ik verwachtte nog die dag of de volgende dag een verzendbewijs. Het werd vrijdag 2 dec weer niks. Het werd maandag nog niks en dinsdag de 6e dec besloot ik maar es te bellen. De KC vertelde: de levertijd is een week!! Wat? Maar op moment dat ik m bestelde niet, toen was t op voorraad? Ja nu niet meer. Ok dus volgende week dinsdag is t toestel in huis? Ja hoor zei de KC. Nog een week gewacht en in tussentijd ging ik Googlen. Had ik dat maar eerder gedaan… man man man… het regent van de klachten en hoe meer ik reviews las hoe zenuwachtiger ik werd. Dit is gewoon een spel wat ze spelen. En niet een paar maanden of een periode. Nee dit loopt al jaren. Wat is er ooit gebeurd met GSMWEB? Vroeger bestelde ik elk jaar mn abo hier en toen ging alles goed. Ik heb daarom niet vooraf dit nagekeken. De week was voorbij en we zaten op 13 dec en ik belde nogmaals met de KC. De steeds minder vriendelijke en botte medewerkster Cathlyn vertelde dat ik weer een week moest wachten. Ik zei dat ik geen zin meer had in spelletjes en ik direct wilde annuleren. Dat kon met een formulier wat ik per mail had ontvangen. Ik heb direct de annulering doorgemaild en erachteraan gebeld of ze t hadden ontvangen. Want op de mail een antwoord wachten is hetzelfde als tegen een muur praten en antwoord terugverwachten. Het zou 2-5 werkdagen duren. De week erop dinsdag 20 dec weer gebeld. De annulering was nog niet rond. Het was druk. Ja dat snap ik. Als je abo wilt afsluiten is alles binnen 15 min geregeld en krijg je gelijk alles binnen en is t rond. Maar als je wilt annuleren moet je geduld hebben. Heel veel geduld. Ook kreeg ik een keer te horen dat ze t al hadden doorgegeven aan Vodafone (VF) en dat t bij hen zo traag ging. Ik heb VF gebeld maar die konden geen annulering ontdekken en verwezen mij weer terug naar GSMWEB. De dagen na die 20 dec heb ik bijna elke dag gebeld maar ik kreeg telkens die Cathlyn aan de lijn en de mededeling dat t druk was en of ik nog andere vragen had en daarna werd de hoorn er gewoon keihard opgegooid. Hoe kunnen zulke mensen elke dag in de spiegel kijken en dit werk doen? Wat voor eer en geweten heb je dan? Ze wisten op t moment van bestellen al dat die 1-2 werkdagen nooit worden behaald. En wat ze er aan hebben weet ik ook niet. De volgende dagen heb ik mijn rechtsbijstand gebeld en die adviseerden bij een brief te sturen en ze in gebreke te stellen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens kreeg ik op 29 dec een mail van GSMWEB dat ze de annulering door hadden gestuurd naar VF en dat het nu aan VF ligt of ze de verlenging gaan annuleren of niet. Ik heb daarop gebeld op 29 en 30 dec met VF. Meerdere afdelingen aan de lijn gehad. Niemand kon me helpen maar uiteindelijk kreeg ik een afdeling (Status Order) aan de lijn waar een mevrouw mij volledig begreep en wist van de wanpraktijken van GSMWEB. Ze zei dat ze t eigenlijk niet mocht doen maar dat ze t toch gaat doen. Ze heeft mijn abonnement geannuleerd waar ik superblij mee was. Uiteindelijk belde ik direct weer met GSMWEB want mijn aankoopbedrag had ik nog niet terug van 336 euro. Ik kreeg daarop even later een mail dat de abo geannuleerd was bij VF en dat ik t bedrag kon laten storneren???! Dat kon niet uiteraard omdat ik t zelf heb moeten overmaken. Anders had ik t allang zelf gestorneerd uiteraard. Toen ik weer de KC aan de lijn had kreeg ik te horen dat weer 10 werkdagen kon duren tot ik t geld zou ontvangen. Na herhaaldelijk spammen en mailen en bellen heb ik vandaag 2 januari eindelijk t geld terug. Ik ben precies 1 maand kwijtgeraakt en een hoop gedoe en stress gehad aan dit hele verhaal. Ik ben zoals velen 1 van de mensen die annuleert en totaal niet tevreden is. Dit zijn gewoon oplichtingspraktijken van GSMWEB. Maar ik vraag me af: wat hebben ze eraan gehad? Wat hebben ze eraan verdient? Of was dit gewoon om te proberen? En nog iets: waarom is er geen enkele instantie of tv programma die hen tot een halt doet roepen? Waarom? Ze presteren zo slecht en liegen alles bij elkaar. De KC is bot en er werken alleen mensen die het handje boven t hoofd van dit bedrijf houden. Wat is hier gaande? Ongelooflijk maar het is wel de realiteit. Nooit maar dan ook nooit meer GSMWEB en ik zal alles doen om mensen te waarschuwen.

Aan te bevelen

Nee, Ze liegen alles aan elkaar en ze schuiven alles met 5 werkdagen op