1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Service:
Wat vind je van deze ervaring?
5

Alphamega? Beunhazen, uitzuigers, oplichters!

Gepubliceerd op 28 september 2012 door Inge.

Alphamega? Beunhazen, uitzuigers, oplichters!

Ik was 10 jaar klant bij Alphamega. In het begin waren ze goed, maar ze zijn in de loop der jaren afgezakt tot niveau 0. In het begin kreeg je binnen een paar uur antwoord op je mail, later werd dat pas na een dag, nog later na een paar dagen zodat je zelf moest bellen om te vragen hoe of wat.
Toen Alphamega begon, hadden zij een uptime van 99,9%. Heel uitzonderlijk toen omdat veel sites toen er om de haverklap uitlagen. Bij Alphamega niet. Maar nu hebben alle hosting providers een uptime van 99,9% dus Alphamega is geen uitzondering meer, maar ze gedragen zich nog wel zo.
Alphamega heeft de hoogste prijzen, maar levert daarvoor 0,0 service. Ik betaalde al die jaren ruim 700 euro per jaar voor twee sites en wat domeinnamen. Voor één site betaalde ik 400 euro per jaar! Toen ze de prijzen halveerden, 'vergaten' ze dat te vertellen aan oude klanten zoals ik. Alleen de nieuwe klanten profiteerden ervan. Pas toen ik het per toeval ontdekte, en het meldde, kreeg ik voortaan ook de lagere prijs...

Ik heb in al die jaren nog nooit een noodgeval gehad, maar op een dag werd een site geïnfecteerd. Dat was dus wel een noodgeval. Dus ik Alphamega gemaild, maar ze reageerden niet eens! Dus ze na een dag maar zelf gebeld. Wat denk je? Vervolgens trokken ze gewoon de stekker uit de site en maakten een nieuw account aan! Zo, probleem opgelost volgens Alphamega.
Maar ik zat zonder site. En ik hoefde niet op hun hulp te rekenen. Nee, ze konden geen backup terugzetten. Nee, ze konden niet mijn oude site herstellen. Nee, ze konden niets doen. Het enige wat ze konden doen, was tegen nacalculatie een oude backup terugzetten omdat ze niet konden nagaan op welke datum de site geïnfecteerd was. Maar ze konden niet van te voren zeggen hoeveel dat ging kosten. Van een bedrijf dat al sinds 2001 bestaat, verwacht je meer expertise en meer ervaring.
Maar ik moest dan WEL van te voren mijn akkoord geven. Ik was toen dus al 10 jaar klant van Alphamega en betaalde ieder jaar trouw ruim 700 euro - en dan moet ik mijn akkoord nog geven? Kwestie van weinig vertrouwen in de klant. Maar goed, ik zei dat ik akkoord ging. Maar nee, dat moest ik per e-mail doen als antwoord op de mail die zij zouden sturen. Ja, stel je voor dat ik zomaar zat te liegen! Ik had ze om 3 uur in de middag aan de telefoon op een vrijdagmiddag. En zij stuurden die mail pas om 17:01 diezelfde middag. Dus lekker NA 5 uur zodat ze naar huis konden en zich niets aan hoefden te trekken van die klant die zonder site zat (en die dus een noodsite moest beginnen en alle duizenden bezoekers uitleggen wat er aan de hand was). Want, nee, in het weekend werken ze niet, ook niet bij noodgevallen!
Na vier (!) dagen mailden ze dat ze de backup niet hadden kunnen terugzetten en of ik maar even 95 euro wilde dokken! Inmiddels waren we anderhalve (!) week verder.

Ik ben toen overgestapt naar een andere hosting provider. En wat bleek? Die hosting provider kon wel bepalen wanneer een site geïnfecteerd was! En zij plaatsen gewoon GRATIS een backup terug mocht dat nodig zijn. En bij hen had ik WEL binnen een paar uur een antwoord, in plaats van zelf te moeten bellen of vier dagen te moeten wachten! En ze werken gewoon in het weekend! En ze zijn ook nog eens spotgoedkoop!

Bij Alphamega kreeg ik:
Business Class Hosting
webruimte: 1 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 227,77 euro's
met service: 0,0

Bij mijn huidige hosting provider krijg ik:
webruimte: 1,5 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 7,14 euro's
met service: 10+

Ik bespaar dus 220,63 euro's per jaar! Voor 1 jaar bij Alphamega kan ik 30 (!) jaar bij mijn huidige hosting provider mijn site hosten!
Ik vind het best om VEEL geld te betalen aan een bedrijf maar dan verwacht ik WEL service voor dat geld. Maar veel geld betalen en 0,0 service krijgen, is gewoon de klant uitzuigen. En de site er gewoon maar afgooien zodat de klant geen site heeft en zeggen 'zoek het zelf maar uit, klant!' is beunhazerij.
Op de site van Alphamega staat overal "Hulp nodig? Wij maken er echt een punt van om jou verder te helpen" en "We beloven dat we goed voor je site zullen zorgen en dat we er altijd voor je zullen zijn". Ja ja. Grotere onzin heb ik nooit gehoord.
Alphamega is helaas niets meer dan een stelletje beunhazen en uitzuigers.

Ik ben heel kwaad erover geweest. Intussen zit ik goed bij mijn nieuwe hosting provider maar dat Alphamega een klant die er al 10 jaar zat, zo gigantisch in de kou laat staan... ik was er flink ziek van. Ze laten de klant in de kou staan, maar pikken wel lekker z'n geld in.
Ik heb ze een klachtenbrief geschreven en verstuurd op zondag. Het is nu twee weken verder (!) en ik heb nog geen antwoord van ze ontvangen! Hoera voor de 0,0 service van Alphamega! NOT! :(.

Pluspunten
  • Er zijn geen sterke punten meer.
Minpunten
  • Die zijn er helaas in massa's.
Aan te bevelen

Nee, zie algemene indruk.