1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Slechte servic after sales.

Gepubliceerd op 24 november 2017 door Ferry.

Over een slechte service gesproken....
Onlangs, op 20 september, heb ik in uw winkel in Capelle a/d Ijssel een nieuwe Nikon D500 body aangeschaft van circa €2000,- Na ontevredenheid over de eerst aangekochte D7100 mocht ik deze omruilen voor de D500 die aanzienlijk duurder kost. Er waren zo`n 100 klicks mee gemaakt maar door de oplader, batterij, riem en wat losse accessoires die nog ingepakt zaten in de D500 doos over te zetten in de D7100 doos was het een piece of cake. Instellingen werden gewist en zo had ik de D500 in mijn bezit.

Sinds dag 1 zat al er een stofje op de sensor, wat door K-E d.m.v. een waardebon t.w.v. 29 euro netjes is verwijderd. Of het normaal is op een nieuwe body laat ik maar in het midden want stof kruipt immers waar het niet gaan kan. Ik was geholpen. Dat ik daardoor de waardebon gelijk moest inleveren vind ik wel vreemd aangezien de camera nieuw is.

Een aantal dagen daarna ben voor het eerst echt wezen fotograferen met de D500 en overkwam mij het volgende Ik fotografeer schepen en als een schip binnen vaart van zee, fotografeer ik haar meestal op 3 locaties. Op locatie 1 was alles prima in orde, het gevoel was geweldig en na passage volg ik het schip naar de volgende locatie. Daar heb ik ook een aantal opnames gemaakt en ook op locatie 3 hetzelfde ritueel. Even nieuwsgierig kijken op het scherm en wat viel mij op; op locatie 2 waren de eerst 5 foto`s prima en de volgende 28 foto`s (icl. die op locatie 3 genomen) allemaal voorzien van een zwarte stip boven in beeld. Daarna nog twee scheepjes gefotografeerd op locatie 3 en daar was de stip verdwenen. Geen idee wat dit was en de dag erop gelijk de klantenservice gebeld (Santos) en het probleem uitgelegd. Ik moest hem wat foto`s mailen maar dat lukte pas later in alle opwinding en adviseerde hij mij toch terug naar de winkel te gaan en het daar voor te leggen. Dus, andere dag naar de winkel. Ik ben geholpen door Mike Olivers en volgens hem was het geen stof maar waarschijnlijk een pluisje wat geen kwaad kon want het was immers van de sensor af. Daar kan ik helaas niet mee leven, want zoals hij uitlegde zal het ergens in het camerahuis zitten en blijft het wel plakken. Niet echt een overtuigend verhaal. Nou als de spiegel op en neer ratelt dan vormt er soort met winddruk (uitleg van Mike) en fladdert het pluisje, of wat het dan ook moge zijn, vrolijk weer eens rond en god mag weten wanneer, maar het komt weer eens op de sensor terecht natuurlijk. Ook bij Nikon heb ik navraag gedaan d.m.v. de foto`s die zij hebben bekeken, en zij hebben vastgesteld dat het geen stofje is maar een vuiltje. U begrijpt dat ik nu niet meer zelfverzekerd staat te fotograferen met deze dure body, want dit voelt gewoon niet goed. Ik maak veel kilometers en vliegmijlen voor mijn foto`s en zou het vreselijk vinden als dit vuiltje, misschien niet morgen of volgende week maar bij wijze van volgende maand ,weer op m`n foto`s tegen te komen en dan zal het misschien op een veel ongunstigere plek kunnen zitten. U zult dit begrijpen.

Ik kreeg van Mike Olivers een "gratis" waardebon voor sensorcleaning en moest maar weer langskomen als het vuiltje zich weer liet zien. Belachelijk vind ik dit. Kan niks anders verzinnen.

Deze camera is nieuw en nieuw is bij mij echt 100% inorde.

Nu kom ik al 25 jaar bij K-E, zelfs nog op het oude adres, voor mijn camera`s (Mamiya`s 645 pro TL, D70, D200, 2x D300) objectieven, tassen enz. te kopen en altijd naar volle tevredenheid. Echter heb ik nog nooit van de garantie en/ of service gebruik hoeven te maken en nu is dit de eerste keer dat zich er wat voordoet en vind ik dat ik met een kluitje het riet in word gestuurd tot drie keer toe. Ik moet het doen met een tegoedbon.

Vandaag, op advies van de Klantenservice voor de derde keer in de winkel geweest voor een gesprekje en ook nu is de service niet wat ik er van verwachtte. Ik zou graag deze camera omgeruild zien voor een nieuwe maar dat kan niet, kreeg ik te horen, want is onverkoopbaar. Hoe zit dit dan met de eerder genoemde D7100? Dat kan wel maar dan kocht ik er natuurlijk de stuk duurdere D500 er voor terug. Maar door een probleem word een gelijke body niet omgeruild. Vind ik zeer vreemd. Mike is nog bij zijn meerdere wezen overleggen, had waarschijnlijk ook wel begrip voor dit probleem maar mocht niet baten. Nu was het een te oude camera qua aankoopdatum. Klicks, slechts 188. Wat is oud?

Al met al ben ik zeer teleurgesteld in deze zaak en hoop ik dat K-E zich bedenkt en mij weer een tevreden klant kan maken en we in de toekomst elkaar weer tegemoet kunnen zien in de zaak. Zo niet laat ik dit verhaal ook maar eens aan mijn hobbyvrienden lezen, die ook bijna allemaal bij K-E kopen en laat ik deze mail achter als recensie op u site, Nikon-forum.nl, Facebook, want als trouwe klant die veel besteed heeft in het verleden, daar ga je zo niet mee om vind ik.

Hopende dat dit allemaal niet hoeft te gebeuren (zou ik echt niet willen) verblijf ik,

Vorige week weer contact gehad met KE want ze hadden waarschijnlijk een oplossing.
Ze boden aan de body op te sturen naar Nikon waar hij helemaal uit elkaar word gehaald om het vuiltje te verwijderen terwijl eerder verteld werd door de baliemedewerker dat ik dat beter niet kon doen omdat er dan nog meer stof in zou komen.
Blij maken met een dode mus heet dat.
Medewerker die belde ratelde een heel verhaal op en kreeg amper de kans om wat te zeggen. Belachelijk vind ik het voor een zaak waar ik al 25 jaar m`n spullen koop!

Aan te bevelen

Nee, Super slechte after sales. Niet te geloven...