1.0
Aanbod:
Prijs/kwaliteit:
Gebruiksgemak:
Wat vind je van deze ervaring?
0

Slechtste bedenkbare service en regelrechte oplichting

Gepubliceerd op 23 mei 2022 door HaMaHo.

Slechtste bedenkbare service en regelrechte oplichting van consumenten.

Gereedschap verkopen als “nieuw” terwijl er minimaal 5 defecten aan de machine zijn en reeds gebruikt ipv nieuw. De compressor was al reeds paar jaar geleden geregistreerd bij Stanley voor 3 jaar fabrieksgarantie. Deze is na garantie controle met defect afgekeurd door Stanley en had vernietigd moeten worden. Blijkbaar heeft BVA en de verkopende seller waar ze mee samenwerken deze schoot weer opgekocht en opnieuw aangeboden als “nieuw”

Heb via BVA een nieuwe STANLEY compressor gekocht (er op geboden en gewonnen). Kavel 64029-776
Deze zat keurig verpakt in zijn originele zware met gele verpakking en was opnieuw dicht geplakt. Wat ik begreep van de medewerker van BVA in Geesteren was de originele doos open gemaakt om een foto te maken van de kavel, maar de machine zou echt nieuw zijn.
Deze werd door een medewerker van BVA op de ophaal locatie in Geesteren naar buiten gereden op een platte gaas kar en mocht daar de doos van buiten bekijken en mocht niet persoonlijk tekenen voor ontvangst.
Bij thuiskomst bleek uit de onderkant van de doos aanzienlijk compressor olie te lopen en de olie was in mijn achterbak laadvloer en subwoofer gekomen. Foto’s heb ik meteen gedeeld met BVA Klantenservice. Deze onderdelen van mijn auto zijn volgens de Volkswagen dealer niet meer te reinigen of te repareren. Mail van de Volkswagen dealer met offerte en verklaring heb ik gedeeld met BVA klantenservice.

Na het openen van de originele doos trof ik een Stanley compressor aan die onder de olie zat net als de gebruiksaanwijzing en de doos aan de binnenkant en onderkant. Ook in huis had de doos ook al olie gelekt op de vloer en de tafel waar ik de verpakking van de compressor heb open gemaakt. Dit is heel vreemd nu Stanley alle compressoren verkoopt zonder olie in de machines via hun dealers. Alleen dealers kunnen nieuwe machines van Stanley verkopen. Consumenten worden bij Stanley dealers geadviseerd om compressor olie los bij hun compressor te kopen. Deze mail met omschrijving van product levering van Stanley Tools Benelux heb ik ook aan BVA klantenservice gestuurd. Ook de zelfde schriftelijke verklaring van Hornbach die dealer is van Stanley Tools die ik per mail mocht ontvangen heb ik ook aan BVA klantenservice door gestuurd.
De compressor had ook nog behoorlijk wat defecten die duidelijk maakt dat de machine alles behalve nieuw is zoals aangeboden door BVA in de veiling.
-ankers van de compressor motor zijn behoorlijk ingesleten en de koolborstels zijn al versleten.
-de poli is grote deels van de as afgelopen en staat niet meer op tijd
-lager van compressor achter poli is kapot gelopen, lekt vet
-V-snaar ligt amper meer op de poli en tussen de motor en compressor zit de machine onder het rubber poeder van de V-snaar die is ingesleten of beter gezegd versleten.
-Olie die lekt uit de compressor is duidelijk niet schoon en heeft een grafiet/zwarte kleur
-in de compressor tank zat behoorlijk wat condens roest water.

Tot op heden wil BVA klantenservice geen oplossing bieden voor de defect geleverde compressor. Ook schuld bekennen dat de machine alles behalve nieuw is lijkt heel lastig voor BVA klantenservice of de Seller.
Vlak na thuiskomst met de compressor heb ik via de mail BVA klantenservice op de hoogte gebracht van de defecten aan mijn aankoop met allemaal foto’s van de defecten. Ik ben reeds ruim 3 weken aan het bellen en mailen met de BVA klantenservice zonder dat ze überhaupt een oplossing bieden. De enige reactie die je krijgt zijn extra vragen en bewijsstukken dat de compressor niet nieuw is en deze schade aan mijn auto heeft veroorzaakt. Nu moet ik voor de compressor en schade aan auto een officieel schade rapport laten opstellen door een officiële schade expert bureau.

Gewenste oplossing omdat ik anders nooit had geboden op een compressor die defect was als BVA eerlijk een omschrijving had gegeven van de defecte compressor

-Aankoop bedrag retour incl. Btw en veiling kosten.
-Onkosten vergoeding voor de gemaakte kilometers en tijd die ik onterecht heb moeten investeren +/- €300,-
-vergoeding van de schade aan mijn auto volgens de offerte van de Volkswagen dealer
-vergoeding voor het opslaan van het chemisch afval dat afgewerkte olie blijft lekken. Een voorstel om een grote kuip te kopen waar de doos in kan staan voor tijdelijke opslag is door BVA afgewezen.

Denk heel goed na voor u wat koopt bij BVA. De ervaring hier zeggen genoeg en BVA is echt een criminele oplichting bende!

Pluspunten
  • Oplichten van consumenten en kopers
  • Geen service verlenen en vooral lastige vragen stellen om maar geen oplossing te hoeven bieden
Minpunten
  • Bedrog, slechte beschrijving producten, levering van kapotte spullen die als nieuw verkocht worden
  • Geen service verlenen
Aan te bevelen

Nee, Je wordt opgelicht met foto’s en omschrijving van producten die je niet gaat ontvangen